Top 7 namirnica u kojima caruje željezo

Željezo je element koji se u ljudskom organizmu u najvećem postotku nalazi u crvenim krvnim zrncima, kao dio hemoglobina koji prenosi kisik. Zato je jako važno konzumirati namirnice bogate željezom. Razlikujemo dvije vrste željeza. Hem željezo koje je vezano za proteinski kompleks i dobivamo ga iz namirnica životinjskog porijekla te ne-hem željezo koje se nalazi u obliku željeznih soli i dobivamo ga iz namirnica biljnog porijekla. A kako biste zadovoljili dnevni unos ovog važnog minerala, konzumirajte ovih 10 namirnica.

Jetra

Jetra i guščje iznutrice najbolji su izvor hem-željeza, a sadrže i minerale, vitamine te proteine. Svinjska jetra je bolja od goveđe jer sadrži višu razinu željeza, ali i vitamina C. Ako niste ljubitelj jetara, žumanjci i crveno meso poslužit će kao dobra alternativa.

Kamenice

Morske su namirnice općenito bogate željezom. A jedna kamenica srednje veličine može sadržavati od 3 do 5 mg željeza. Ako niste u mogućnosti konzumirati kamenice ili ih ne volite, pokušajte jesti bakalar, losos ili tunu jer su i oni bogati željezom, no ipak u manjoj mjeri od mekušaca.

Slanutak

Slanutak je bogat izvor željeza jer na 100 g u prosjeku sadrži 6,2 mg željeza. To ga čini izvrsnim izvorom ovog minerala za osobe koje ne jedu meso. Slanutak možete jesti kao dodatak salatama, jelima od tjestenine, ali i u formi juhe te kao dodatak šalšama.

Zobene pahuljice

Mnoge vrste zobenih pahuljica nude od 90 do 100 % preporučene dnevne vrijednosti unosa željeza. A dolaze i s drugim važnim vitaminima i mineralima, kao što su vlakna, cink, kalcij i vitamini B skupine. To ih čini izvrsnim izborom za doručak prepun željeza.

Sjemenke bundeve

Ova popularna „grickalica“ bogata je željezom jer 100 g bučinih sjemenki u prosjeku sadrži 3,3 mg željeza. Možete ih grickati same, dodati u kruh ili muffine, a poslužit će i kao sastojak dresinga za salatu.

Špinat

Špinat je izvrstan izvor željeza, a uz to je bogat i proteinima te vlaknima, kalcijem i vitaminima A i E. Iako se često jede kuhan kao prilog brojnim jelima, jesti ga možete i sirovog kao dio ukusne i nutritivno bogate salate.

Grah

Grah je odličan izvor željeza jer 100 g ove namirnice sadrži u prosjeku 5 mg željeza. Možete ga kombinirati s brokulom, cvjetačom, paprikom ili keljem jer su ove namirnice bogate vitaminom C.