Kojom hranom protiv proljetnog umora

Svakog proljeća veliki broj ljudi osjeća simptome proljetnog umora. To mogu biti oni banalni poput osjećaja nedovoljne naspavanosti, ali i nešto jači koji nas onemogućavaju u svakodnevnim obavezama. Srećom, postoje mali trikovi koje će nam pomoći da bismo spriječili, ublažili i u potpunosti eliminirali simptome te mogli uživati u svemu lijepome što proljeće nudi.

Prvi korak u pobjeđivanju proljetnog umora hranom je povećavanje unosa vitamina C. U međuobroke uključite više agruma poput limuna i naranči. Vaši konkretni obroci, pogotovo ručak, neka obiluju povrćem poput kelja, brokule, zelene paprike i cvjetače. Jedan od uzroka proljetnog umora je i nedostatak željeza. Stoga bi bilo dobro da svoju svakodnevnu prehranu oplemenite crvenim mesom koje njime obiluje. Ako niste ljubitelj mesa ili želite svoju prehranu učiniti raznovrsnijom, posegnite za špinatom i šparogama koje su kraljice proljetnog povrća. Bogat izvor ovog minerala su i grahorice poput mahuna, graha i graška te će vam i one biti saveznik u ovoj borbi. 

Iako će vas dolazak toplog i sunčanog vremena potaknuti na reduciranje tjelesne težine, iz prehrane nipošto ne izbacujte ugljikohidrate. Ovaj makronutrijent važan je za zdravo i uravnoteženo funkcioniranje organizma i daje vam trenutačnu navalu energije. Zaboravite na loše ugljikohidrate poput šećera i bijelog brašna. Birajte zdraviju opciju cjelovitih žitarica i integralnih inačica tjestenina i kruhova.

Nedostatak antioksidansa, a ponajviše koenzima Q10, igra veliku ulogu u osjećaju umora. Ribe poput sardina i lososa dat će vašem tijelu potrebnu dozu ovog čarobnog koenzima. Osim što će vam pomoći u savladavanju umora, učinit će vašu kožu još ljepšom. Naposljetku, ne zanemarujte čarobnu moć kofeina. Iako ga nije dobro konzumirati u velikim količinama, jutarnja šalica nezaslađene kave učinit će čudo. Stoga, u nedostatku vremena i raznovrsnih namirnica slobodno posegnite za ovom magičnom tekućinom koja će vam trenutačno podariti veliku količinu energije.