Tikvice – superhrana na tanjuru

Tikvice su jedna su od najčešće korištenih ljetnih namirnica, a mogu poslužiti kao salata, glavno jelo ili prilog jer se odlično slažu s drugim okusima i začinima. Ako kupujete tikvice, birajte one manje i čvršće. Osim što je svestrano povrće koje se može jesti sirovo ili kuhano, bogato je nutritivnim svojstvima i super karakteristikama. Ovo su neke od njih.

1. Niskokalorične su

150 g narezanih tikvica sadrži oko 19 kalorija. To je 40 do 50 % manje od drugog zelenog povrća poput brokule i prokulica.   

2. Cvijet im je jestiv

Iako se poslužuju kao povrće, one su tehnički voće jer imaju cvijet. Cvijet im je jestiv, a najpopularniji način pripreme je prženi ili punjen.

3. Tikvice su bogate kalijem

150 g sadrži 295 mg, odnosno 8 % preporučene dnevne doze. Kalij smanjuje štetne učinke soli u našem tijelu i time povoljno utječe na kardiovaskularni sustav. Također su bogate vitaminom C.

4. Nisu uvijek zelene

Osim zelene, postoji i žuta vrsta tikvica, a najlakše ćete ih razlikovati prema obliku. Žute tikvice imaju suženiji vrat, koji može biti krivudav ili ravan te slađi okus.