Zimska čuvarica zdravlja

Prokulice, te male zelene loptice, vrlo nježnog orašastog okusa, primamljivo izgledaju na policama s povrćem. No tek na tanjuru postaju pravi hit i primjer zdravoga obroka. Ovu vrstu kupusa selekcionirali su belgijski povrtlari, po kojima je i dobila naziv (brussel sprout), a vrlo brzo se proširila u Francusku, Njemačku i Nizozemsku.

Bogate nutrijentima

Prokulica je niskokalorična namirnica – 100 g prokulica ima samo 43 kcal. Stoga je ova namirnica poznata i kao dijetalna pa se preporučuje osobama prekomjerne težine. Prava su riznica folne kiseline, lako probavljivih bjelančevina i biljnih vlakna. Obiluje mineralima: željezom, kalijem, magnezijem, fosforom, bakrom te vitaminima B skupine, vitaminom A i omega-3 masnim kiselinama. U svom sastavu prokulice ne sadrže natrij i kolesterol.

Nemojte prekuhati

Prilikom pripreme prokulica najvažnije je vrijeme kuhanja. Najbolje ih je kuhati na pari, ne dulje od 6 – 8 minuta jer dulja termička obrada uništava njihove nutrijente. Osim na pari, ni kratko kuhanje u vodi ili priprema u mikrovalnoj pećnici neće uništiti nutritivne sastojke prokulica. Bitno je da prokulice ne prekuhate jer su osjetljive na visoku temperaturu.

Obogatite im okus

Prokulice kuhane na pari možete obogatiti umakom na bazi maslinova ulja i začina, preprženim orašastim plodovima ili nasjeckanim lukom i jabukama. Odlične su i s hrskavom pečenom slaninom, a u lakšoj varijanti obroka u salatama sa žitaricama, različitim povrćem i voćem, ali i još slađim dodatkom poput grožđica ili sušenih brusnica.