Ulja u kuhinji – svako ima svoje mjesto

Suncokretovo, maslinovo, laneno, bučino, kokosovo i mnoga druga ulja udobno su se smjestila na policama naših trgovina. U svojoj kuhinji, pak, većina nas ima samo suncokretovo, a ponekad i maslinovo. No je li dobro imati jedno ulje za sva jela? Svako od njih ima svoju upotrebu i posebnost okusa.

1. Suncokret

Potpuni pobjednik naše regije po uporabi je, naravno, suncokretovo ulje. Na njemu se peče, dinsta, prži te se njime začinjavaju salate. Ali postoje i druge vrste ulja koje bolje odgovaraju određenim namirnicama ili načinu pripreme hrane.

2. Kokos

Volite li pečeno u dubokom ulju, izaberite kokosovo ulje jer ima visoku točku dimljenja i stvara manje kancerogenih produkata tijekom zagrijavanja. Dobro je za pohanje, pripremu pomfrita, fritula i lepinja.

3. Masline

Maslinovo ulje preporučuju stručnjaci za kratko dinstanje namirnica, kuhanje na laganoj vatri, za pripremu morske ribe i salata. Bogato je prirodnim antioksidansima i zasluženo ima svoje mjesto na listi najpopularnijih ulja. Samo pazite da okolni faktori, kao što su zrak, vrućina i dnevna svjetlost ne bi skratili njegov rok trajanja. Stoga se preporučuje ovo dragocjeno ulje držati na tamnom, hladnome mjestu u zatvorenoj boci.

4. Kikiriki

Ulje kikirikija slično je maslinovu, ali ipak bolje podnosi visoke temperature. Sadrži linolnu i folnu kiselinu, vitamin A i kalij. Dobro je za prženje jer ima visoku točku zagrijavanja. Posebno fino se slaže s korjenastim povrćem.

5. Buča

Bučino ulje podarit će vašim jelima orašast okus i specifičnu aromu. Organsko bučino ulje bogatog je okusa i tamnozelene boje. Baš kao i maslinovo, i ovo je ulje poželjno čuvati na tamnom mjestu. Odlično je kao začin za salate, ali i juhe.

6. Konoplja

Ulje sjemenki konoplje bogato je omega-3 i omega-6 masnim kiselinama više nego druge vrste ulja. Nije ga preporučljivo zagrijavati jer ima nisku točku zagrijavanja. Zato ga radije koristite za začinjavanje jela. Dodati ga možete u smoothieje, jogurte, mlijeko, umake, salate i brojna druga jela.

7. Lan, orah, repica

U širokoj ponudi trgovina mogu se još naći i laneno, orahovo, repičino i druge manje popularne vrste ulja, ali one nisu ništa manje korisne za naš organizam. Za još bolje zdravlje svakako nabavite, osim suncokretova ulja, barem još jednu vrstu ulja i vaš će vam organizam zahvaliti dobrim raspoloženjem i povećanom količinom energije.