Hrana koja štiti od UV zračenja

UV zrake tijekom kratkih vrućih mjeseci aktivno utječu na naš organizam, i to puno više nego u drugim, zimskim ili jesenskim mjesecima. Šeširi i kreme za sunčanje svakako nam pomažu da se zaštitimo od UV zračenja. Osim njih, i hrana koju konzumiramo može učinkovito obraniti naše tijelo od slobodnih radikala i štetnog zračenja.

Rajčica protiv uv zračenja

Biljni pigment likopen ima ulogu antioksidansa koji uspješno neutralizira štetni utjecaj slobodnih radikala i UV zračenja. Mi ga sami ne možemo proizvoditi pa ga moramo unositi kao sastojak niza prehrambenih namirnica. Ovim biljnim flavonoidom bogate su uglavnom rajčice. Ti sočni i moćni crveni plodovi skrivaju puno više ovog snažnog antioksidansa u svojoj kožici nego u pulpi. Povećana količina likopena nalazi se u prerađenoj rajčici. To znači da se fitonutrijent iz umaka, soka i koncentrata rajčica lakše apsorbira u organizmu. Budući da je flavonoid topljiv u mastima, najbolje ga je kuhati s dodatkom masnoće, kao što je maslinovo ulje.

Birajte narančaste i crvene namirnice

Osim toliko popularne rajčice, tijekom ljetne sezone doskočit će vam u pomoć i drugo voće i povrće narančaste i crvene boje, kao što su mrkva, marelica, nektarina, breskva, lubenica, ali i zeleno lisnato povrće, koje je prirodni izvor beta-karotena. Riba je vrlo popularna lagana namirnica ljetne prehrane te također ima mnoge prednosti. Pogotovo one vrste ribe koje su bogate omega-3 masnim kiselinama jer smiruju upalne procese kože izazvane utjecajem sunca i UV zračenja. Za kraj svakog obroka malo crne čokolade ne samo da neće pokvariti opći dojam nakon ručka nego će stvoriti dodatnu zaštitnu barijeru za vaše tijelo i kožu.