Anti-age program u kuhinji

Prehrana bogata određenim vitaminima i mineralima koji potiču proizvodnju kolagena i utječu na regeneraciju kože jedan je korak prema mladolikom izgledu. Adekvatna hidratacija glavno je oružje kojim već danas možete objaviti rat prvim znakovima starenja. Mediteranska prehrana već se desetljećima spominje kao jedna od najpoželjnijih. Prvo jer se bazira na unosu svih makronutrijenata bez iznimke (ugljikohidrata, vlakana, masti i masnih kiselina, kolesterola, bjelančevina i aminokiselina). Ali i zato što dopušta kombiniranje osam osnovnih skupina namirnica: voća i povrća, ribe, žitarica, mahunarki, mesa i mesnih proizvoda te mlijeka i mliječnih proizvoda. A tajna ovog načina prehrane je upravo u njenoj dugoročnoj održivosti koja vam ništa ne brani, već dopušta da čak povremeno „zgriješite“ nekim desertom ili pokojom čašom vina.

Hidratacija kože mediteranskom prehranom

Gubitak elastičnosti kože ne može se spriječiti, ali se može usporiti omega-3 masnim kiselinama. Baš zato bi plavu ribu, orašaste plodove, sjemenke – a osobito chiju i lan – trebalo što više uključiti u svakodnevnu prehranu. Ne smijemo zanemariti niti unos dovoljnih količina vitamina C i E. Naime, vitamin C pomaže u očuvanju mladolikog izgleda jer je neophodan za proizvodnju kolagena u stanicama kože i sprječava njegovo propadanje. Osim kivija i svima znanih agruma, vitaminom C obiluju i brokula, jagode, špinat, rajčice, kelj pupčar, cvjetača te zelene i crvene paprike. A vitamin E nazivaju još i vitaminom mladosti i ljepote. Njegova najveća dobrobit leži u činjenici da je odgovoran za zadržavanje prirodne vlažnosti i hidrataciju kože. Zato redovito jedite masline, blitvu, bademe, avokado, peršin i sjemenke suncokreta i odgodite pojavu bora na vašoj koži prirodnim putem.  

Likopen za svježu kožu

Od biljnih pigmenata posebno treba izdvojiti likopen. Likopen je crveni pigment koji najviše možemo naći u rajčicama, jednoj od najčešće konzumiranih namirnica mediteranske prehrane. Volimo ju bilo u svom osnovnom obliku, bilo u obliku umaka. Osim što potiče proizvodnju kolagena te štiti kožu od negativnih utjecaja izvana, osigurava da vaša koža bude što dulje svježa i mladolika. I za kraj, nikako ne zaboravite na hidrataciju iznutra te obaveznih 8 do 10 čaša vode na dan.  

Vrijedni smoothieji

Najlakši način da tijelo opskrbite hranjivim nutrijentima, ali da unesete vrijedne elemente za zdravlje kože jest da popijete smoothie. Na raspolaganju vam je onaj od kakaa i datulja. Izblendajte pet očišćenih datulja, četiri oraha, čajnu žličicu kakao praha, decilitar i pol napitka od badema i malo cimeta. Želite li učiniti ovaj napitak cjelovitim međuobrokom, dodajte i mjericu proteinskog praha. Isprobajte i smoothie od kelja i borovnice. U decilitar i pol kokosove vode dodajte šaku narezanih listova kelja i šaku borovnica, jednu oguljenu i narezanu naranču te tri brazilska oraščića, izblendajte i uživajte u svom eliksiru mladosti. Na koncu, tu je i smoothie od špinata i banane. Pomiješajte šaku narezanog špinata i pola banane, dodajte im četvrtinu avokada, jušnu žlicu suncokretovih sjemenki, sok jednog limuna te decilitar napitka od badema i blendajte do jednolične smjese. Živjeli!