Top 5 načina pripreme povrća

Zasitni obroci obično u prvi plan stavljaju različitu pripremu mesa uz dodatak povrća. Ali ono domaće je toliko zahvalna namirnica koja se može pripremati na više načina. Zato bi velika greška bila propustiti priliku i ne osjetiti sve bogatstvo povrtnih okusa s potpisom SPAR linije Vrtovi Hrvatske. Povrće koje je jednostavno pronaći na policama trgovina može se pripremiti na pregršt načina. Naravno, ne može se baš svako obrađivati na isti način, posebice ako želite što više očuvati njegovu boju i vrijedne nutrijente. A kako bi iz povrća izvukli najveću nutritivnu korist i bogatstvo okusa, donosimo vam 5 najboljih načina pripreme.

1. Zapečeno

Povrće je nezamjenjiv prilog, ali isto tako može biti i glavno jelo. Posebice kad je zapečeno u pećnici. A kombinacija je pregršt, od krumpira preko korjenastog povrća poput mrkve i celera pa sve do brokule i cvjetače. Izbor je na vama.

2. Pire

Iako smo se naviknuli pripremati pire samo od krumpira, i drugo korjenasto povrće jako je dobro u pireu. Na primjer, pire od bundeve će se izdvajati svojom veselom narančastom bojom. Pire možete pripremiti i od cikle, mrkve te korijena celera i peršina. Ono će imati posebnu svježinu okusa koja će se sljubiti s brojnim mesnim i ribljim jelima.

3. Priprema na pari

Pripremanje na pari jedan je od najzdravijih načina pripreme. Ne samo da je jako mala vjerojatnost da će se prekuhati i izgubiti čvrstoću i teksturu, povrće pripremljeno na pari zadržat će najviše nutrijenata. Samim time donijet će više koristi našim organizmima.

4. Blanširanje

Blanširanje je odličan način pripreme skoro bilo kojeg povrća koje se jede kako sirovo tako i termički obrađeno. Ako ga uronite na nekoliko minuta u uzavrelu vodu, ono će biti skuhano izvana, a svježe i hrskavo iznutra što znatno poboljšava njegov okus i teksturu. Ako blanširate lisnato povrće, stavite ga poslije na cjedilo da se malo ocijedi voda u kojoj ste ga prethodno blanširali. A dobro bi bilo nakon blanširanja povrće šokirati u kombinaciji hladne vode i leda kako bi se što prije zaustavio proces kuhanja i sačuvali nutrijenti.

5. Svježe

Svježa konzumacija povrća u obliku raznovrsnih salata ili brzog međuobroka sve je popularnija. Što i ne čudi kada znamo da svježe i domaće povrće sadrži najveću količinu nutrijenata koji bilo kakvom termičkom obradom gube na količini.