Pinjoli – aromatične energetske bombice

Pinjoli se nalaze na samom vrhu piramide orašastih plodova. Obiluju bjelančevinama i nezasićenim masnim kiselinama. A ovi sitni plodovi bora Pinus imaju izražen miris i prepoznatljiv orašasti okus. Stoga ne čudi da se već tisućama godina uspješno koriste u različitim kuhinjama diljem svijeta.

Bogatstvo s bora

Pinjoli su plodovi bora koji predstavljaju pravo nutritivno blago. U samo 100 grama ove sjemenke sadrže 31 gram bjelančevina. A zbog visokog udjela masnih kiselina kaloričnost pinjola je dovoljna visoka. Kako biste dobili 200 kcal dovoljno je pojesti samo 30 grama pinjola. Osim masnih kiselina i bjelančevina, plodovi češera bora obiluju i antioksidansima. Ali i vitaminima A, C, E, D i skupine B, mineralima fosforom, cinkom, magnezijem, selenom i željezom.

Okus i priprema pinjola

Okus ovih sitnih orašastih plodova poprilično je intenzivan. Pa će tako pinjoli okusom podsjećati na bademe, ali s nešto snažnijim intenzitetom okusa. Iako ih možete konzumirati sirove, najbolje ih je prije toga prepržiti na suhoj tavi. Zagrijavanje pinjola služi kako bi što više otkrili svoju specifičnu aromu. U zemljama Mediterana, posebice Italiji, Grčkoj i Turskoj pinjoli se koriste kao dodatak slanim jelima s povrćem i rižom.

No možda najpoznatija upotreba pinjola je u talijanskom umaku pesto. U kombinaciji sa začinima kao što su bosiljak, peršin i češnjak, maslinovim uljem i parmezanom, pinjoli nisu zaduženi samo za okus. Naime, ovi plodovi bora dat će umaku potrebnu masnoću i vezati sve sastojke u kompaktnu kremastu smjesu. Osim u umacima, pinjoli se izvrsno slažu s okusom špinata. A preprženi i posuti preko salata bit će izvrsna opcija ukusne i blagotvorne hrskavosti. Pinjole možete kombinirati i s brojnim drugim namirnicama i u raznim jelima. Pa će se tako odlično uklopiti i u omlete, riblja i mesna jela, ali i u piree od slatkastog korjenastog povrća. Ali nisu pinjoli rezervirani isključivo za spajanje sa slanim okusima. Dapače, često su gost ukusnih kolača, ali i deserta od riže.