Alternativni izvori kalcija

Kalcij je mineral koji je neophodan za pravilno funkcioniranje organizma. Njegov se utjecaj ne povezuje samo sa zubima i kostima. Dapače, tijelo kalcij treba i za srce, mišiće te živčani sustav. I iako vlada uvriježeno mišljenje da ćemo potreban kalcij najviše dobiti konzumacijom mlijeka i mliječnih proizvoda, postoji široki spektar raznovrsnih namirnica koje će to učiniti jednako dobro. Stoga, ako i vaša prehrana ne sadrži namirnice životinjskog porijekla, uz ove namirnice možete zadovoljiti dnevne potrebe kacija.

Zeleno povrće

Zeleno povrće obiluje kalcijem. Stoga kao izvor ovog vrijednog minerala posegnite za namirnicama poput kelja, brokule i špinata. Iz njih naš organizam može apsorbirati između 40 i 60 % kalcija.

Bademi

Ovi orašasti plodovi ne samo da obiluju dobrim masnim kiselinama nego su i dobar izvor kalcija. To ih čini izvrsnom opcijom za nutritivno bogat međuobrok ili grickalicu. Jer ako pojedete 100 g badema, u svoj ćete organizam unijeti 250 mg kalcija.

Tofu

Tofu će biti izvrstan izbor za osobe koje ne konzumiraju životinjske namirnice, ali i za sve ostale. Naime, na 100 g tofu sadrži 350 g kalcija, a osim toga bogat je i proteinima. Međutim, pripazite kod kupovine. Birajte tofu koji je napravljen s kalcijevim sulfatom jer sadrži dovoljnu količinu ovog minerala.

Grah edamame

Ovu grahoricu koja potječe iz Azije još nazivaju i soja-grahom (soybeans). Osim što je odličan izvor kalcija, sadrži tri puta više bjelančevina od tofua. Najčešće se koristi u kineskoj, japanskoj i korejskoj kuhinji gdje se uglavnom poslužuje kuhan na pari.

Napitak od riže

Napitak od riže izvrsna je alternativa kravljem mlijeku čak i za one koji konzumiraju životinjske namirnice. Bogat je izvor kalcija i pružit će organizmu od 30 do 40 % ovog važnog minerala. Osim toga, bogat je izvor i vitamina D. Stoga slobodno zamijenite kravlje mlijeko napitkom od riže i uživajte u novom okusu svoje nutritivno bogate bijele kave.