Uključite raž u svoj jelovnik

Uz pšenicu, raž je jedina žitarica koju možemo koristiti bez prerade. Iako ju većina konzumira u kruhu od raženog brašna, to nije jedini način na koji možete uživati u specifičnom mirisu i aromi ove žitarice. 

Umjesto bijelog brašna – raženo

S obzirom da sadrži malu količinu glutena raž je interesantna opcija za sve koji paze na njegov unos. Raž sadrži bjelančevine i vlakna, a raženo brašno kruhu povećava prehrambenu vrijednost, budući da sadrži kalcij, željezo, bjelančevine i vlakna.

Imajte na umu da što je raženo brašno svjetlije znači da je iz njega uklonjeno više posija, vanjskih ljuski zrna. Kruh od takvog brašna imat će blaži okus, ali i manje bjelančevina i vlakana. Raženo brašno možete dodati tijestu za pizzu ili galette

 

Ispecite kruh

Raženi kruh uglavnom u određenom dijelu sadrži pšenično ili kukuruzno brašno. No kruh možete pripremiti samo od raženog brašna. Taj kruh neće biti šupljikav nego kompaktniji s više vlage i duže će zadržati svježinu. Od raženog kruha napravite krutone za juhu ili salatu. Tijesto za raženi kruh možete aromatizirati začinima, dodati mu različite sjemenke, a za slatku verziju dodati sušeno voće ili koricu naranče.  

Ako dosad niste, svakako probajte ražoto. Raž u zrnu, koje je nešto duže i tanje od pšeničnog, isperite pod tekućom vodom te ju kuhajte u blago posoljenoj vodi, u omjeru 1 : 4. Pustite da voda zakipi pa smanjite vatru i poklopljeno kuhajte još sat vremena. Želite li da raž bude mekša, močite je tijekom noći i potom kuhajte dvostruko duže. Skuhanoj raži dodajte umak od gljiva ili omiljenog povrća, a možete je tek začiniti i poslužiti kao prilog. Pripremite kuhanu raž na salatu. Pomiješajte ju s ribanom sirovom mrkvom ili kuhanom izrezanom na kolutiće, lukom i nasjeckanim krastavcem. Raž paše uz svježu jabuku i bilo koju zelenu salatu po izboru. Začinite maslinovim uljem, octom i posolite. Pasat će i dresing na bazi jogurta.

U raznim izdanjima

U ponudi trgovina pronađite raž u pahuljicama i vrlo popularne ražene krekere, tj. raženi hrskavi kruh. Ražene pahuljice odličan su doručak poslužene s mlijekom i dodatkom suhog voća, a možete ih dodati u variva i juhe. Ražene krekere oplemenite namazima, povrćem, lososom ili narescima za ukusan brzi snack. 

*Sve informacije u članku su informativnog karaktera.