Pripreme za jesen


Faza prilagodbe - pripremite duh i tijelo za jesen

Dolaskom jeseni, naglasak stavljamo na povratak jednostavnijem životu i zdravijim navikama koje će nas učiniti sinkroniziranijima s prirodom i vlastitim tijelom. Bližimo se hladnijim mjesecima i treba uzeti u obzir što se događa tijelu kako se mijenja vrijeme iz toplog u hladno. Tijekom jeseni probava postaje troma i usporena, organizam traži više sna, koža je suša, skloniji smo prehladama. Stoga je nužno poštivati prirodne promjene tijela koje dolaze s promjenom vremena.


Prehrambene promjene za poletniju jesen

Promjena sezone može biti lijepo i ugodno iskustvo, samo je važno primijeniti nekoliko korisnih prehrambenih navika. Preporučuje se jesti tople i hranjive namirnice. Sezonski plodovi uvijek su najbolji izbor. Naglasak posebno stavite na korjenasto povrće koje potpomaže zdravlje crijeva i prirodan proces detoksikacije. Jedite ga što češće. Konzumirajte manje hladnih namirnica, manje leda i hladnih pića. Vrijeme je da opet uživate u čajevima. Od začina bi dobro bili uključiti cimet, đumbir, češnjak i muškatni oraščić. Dajte priliku i gorkom bilju kao što su maslačak, kurkuma, kadulja, a nemojte izostaviti ni kamilicu. Bundevu svakako uvrstite u jelovnik i slobodno budite kreativni s njom. Iznenadit ćete se kakva sve jela možete pripremiti od ove jesenske namirnice.


Naglasak na imunitet

Promjena godišnjeg doba posebno utječe na naš imunosni sustav pa biste mu na prelasku ljeta u jesen svakako trebali posvetiti posebnu pozornost. Već sada je idealno vrijeme da u prehranu počnete unositi više fermentiranih proizvoda, probiotika i prebiotika koji će ojačati probavni sustav. A znamo da zdrava probava rezultira i snažnijim imunitetom.


Vodite brigu i o umu

Naravno, važno je prilagoditi i stil života te usvojiti navike s pozitivnim učinkom na duh i tijelo. Jesen je vrijeme kad se treba fokusirati na postizanje ravnoteže. Povratak u radnu hektiku nakon godišnjih odmora, kraći dani, niže temperature… Sve to ima utjecaj na zdravlje i organizam. Nova rutina trebala bi se temeljiti na strogom rasporedu kad je u pitanju vrijeme odlaska na spavanje i buđenje. Konzistentnost je važna, a najbolje je postupno se prilagoditi novom režimu spavanja. Idite spavati 15 minuta ranije svaku večer dok ne postignete cilj i isto napravite s vremenom za buđenje. Ograničite izlaganje svjetlima uređaja kao što su tableti, pametni telefoni, kompjutor i TV barem sat vremena prije spavanja.


U zdravom tijelu zdrav duh

Dolaskom jeseni nemojte zanemariti i važnost tjelovježbe. Fokus stavite na lagane vježbe istezanja i jogu dok vam se tijelo ne navikne na novi ritam. Jesen je odlično vrijeme da ponovno otkrijete moć hodanja jer su temperature pogodnije za duge šetnje. Boravak na svježem zraku donijet će višestruke koristi – razgibat ćete se, upiti važnu dozu vitamina D i udahnuti neophodan svježi zrak.