Hrana kao obrambeni mehanizam

Top 5 namirnica za imunitet

Kad je u fokusu zdravlje, prehrana se prva nekako nađe pod povećalom. Poznato je da se imunosni sustav hrani vitaminima i mineralima i na taj način štiti. Prehranu obogatite svježim voćem i povrćem te posnim mesom kao što su piletina i puretina. Ono što sada želite povećati jest unos vitamina C. Vitamin C jedan je od najjačih obrambenih sredstava tijela, a slijedi ga vitamin E koji poboljšava cirkulaciju i poboljšava djelovanje imunosnog sustava.

1. Trebate vitamine! Naoružajte se grejpom, narančama, mandarinama, limunima, limetom... Organizam ne proizvodi vitamin C i ne pohranjuje ga zbog čega je važan njegov svakodnevan unos. Ako volite kivi, slobodno uživajte u tom voću ovih dana jer je i ono bogato ovim vitaminom. Još jedna namirnica koja obiluje vitaminom C su crvene paprike. One obiluju i poželjnim beta karotenom, moćnim antioksidansom koji potiče razvoj stanica protiv bolesti. Super izvori su još slatki krumpir, mrkva i zeleno lisnato povrće. Među najzdravije povrće ubraja se i brokula koju sada trebate što češće uključiti u obroke. Brokula sadrži vitamine A, C i E, bogata je vlaknima i antioksidansima, ali da biste unijeli njezine blagodati u organizam nemojte je predugo kuhati.

2. Za jačanje imuniteta jedite češnjak. Ovaj must-have sastojak za zdravlje jest drevni kućni lijek, a smatra se da ima moćna antibakterijska i antivirusna svojstva. Ne morate biti Popaj i konzumirati sirov špinat, ali jedite ga često i kuhajte što kraće. Naime, špinat je bogat vitaminom C, beta karotenom i antioksidansima.

3. Dobar utjecaj na imunosni sustav imaju i jogurti. Oni štite crijevnu mikrofloru koja je temelj zdravlja. Izaberite vrstu koju najviše volite, osobito se preporučuju grčki jogurt ili kefir. Važno je da imaju aktivne kulture i dobre bakterije. Nemojte birati zaslađene jogurte, već ih radije u vlastitom aranžmanu obogatite medom ili svježim voćem.

4. Grickajte bademe i borovnice. Bademi su dobar izvor vitamina C i E. Imaju zdrave masnoće, a preporučena dnevna doza vitamina E jest pola šalice badema. Osim toga, njima ćete unijeti i magnezij i vlakna. Borovnica također uspješno podiže imunitet ljudskog tijela. Male ukusne bobice pune su antioksidansa flavonoida koji djeluje na kretanje slobodnih radikala, a u kombinaciji s mikrobima iz utrobe sprječavaju oštećenje tkiva pluća.

5. Otkrijte obrambene snage domaće pileće juhice. Juha pomaže kad se razbolimo, ali i sprječava da se razbolimo. Piletina i puretina bogate su vitaminom B, ključnim igračem za brojne kemijske reakcije u tijelu. Temeljac od pilećih kostiju slobodno jedite i više puta tjedno.

Raznovrsna prehrana je najvažnija. Samo jedna od navedenih namirnica neće biti dovoljna da pojačate svoj imunitet, ali uravnotežena prehrana bogata svježim namirnicama jest vrlo dobar put. Funkcije imuniteta pojačat ćete i unosom tekućina, prvenstveno vodom i čajevima. Unesite barem 1,5 l dnevno jer tekućina pomaže u uklanjanju štetnih tvari iz tijela.