5 namirnica koje biste trebali dodati u svoj smoothie

Nemate baš puno vremena, a željeli biste pojesti nešto hranjivo što će vam dati snage da izdržite dan? Pravljenje smoothieja jedan je od najbržih načina na koje možete unijeti nutritivno vrijedne namirnice u svoj obrok, a zahtijeva minimalnu pripremu. U posljednje se vrijeme uvriježilo mišljenje kako su samo zeleni smoothieji najkvalitetniji, no otkrit ćemo vam tajnu – smoothie može biti itekako blagotvoran čak i kad nije zelen!

Đumbir

Što čini đumbir tako dobrim za naš organizam? Ova namirnica sadrži moćne antioksidanse, a bogat je i kalijem, magnezijem i fosforom. Sadrži i gingerol, fitokemikaliju koja osim što na jeziku aktivira receptore za ljutinu, utječe i na probavni sustav. Zato u svoj sljedeći smoothie od naranče dodajte svježi đumbir ili onaj u prahu i uživajte u jedinstvenom okusu.

Kurkuma

Kurkuma je prirodni izvor kurkumina, spoja koji ima moćna protuupalna svojstva. Također sadrži antioksidanse koji pomažu neutralizirati slobodne radikale u organizmu te je bogata željezom, bakrom, kalijem i manganom. Sljedeći put kad budete pripremali smoothie, pokušajte pomiješati mango i kurkumu!

Cejlonski cimet

Cimet se koristi tisućama godina kao dio narodne medicine istočnjačkih kultura. Bogat je vitaminom K, željezom, kalcijem, manganom i antioksidansima. Može se dodavati i slatkim i slanim jelima, a odlično se sljubljuje s bananama.

Chia sjemenke

Chia sjemenke sadrže značajne količine proteina i omega-3 masnih kiselina. U svome sastavu imaju i vitamine i minerale, kao što su kalcij i željezo te su bogate antioksidansima. Također, ove sjemenke sadrže i vlakna pa se preporučuje dodati ih u smoothie jer će vas zasititi. Blagog su okusa pa će se odlično sljubiti s bilo kojim sezonskim voćem.

Kokosovo ulje

Svi dijelovi kokosa poznati su po tome da blagotvorno djeluju na ljudsko zdravlje. Sadrži zasićene masne kiseline, ali trigliceride srednjeg lanca koji, za razliku od onih dugog lanca, podižu razinu dobrog kolesterola. A u svoj jutarnji smoothie ga dodajte jer će osigurati da se dulje osjećate sitima.