Sve je krenulo iz malog mjesta, a danas se njihov med prodaje diljem Hrvatske

U malom mjestu Vrbovo Posavsko uz rijeku Savu 1978. godine s Antunom Varžakom počela je priča o medu Varžak. Tada je sa samo tridesetak košnica krenuo u ostvarenje misije koja bi se lako mogla pretočiti u jednu jednostavnu rečenicu: "Što je priroda čišća i netaknutija, to je med kvalitetniji". Desetljeća posvećenosti kvaliteti meda, očuvanju prirode te zdravlju pčela potaknula su rast pčelarstva Varžak na nekoliko stotina košnica, donijela im brojne nagrade i priznanja te ih u konačnici i plasirala na police velikog trgovačkog lanca.

Marljivi poput pčela

Bagrem, cvjetni, kestenov i lipov med Varžakovi su klasici, a kako nastaju? Put do vrhunskog meda, kakav kupci danas traže i cijene, nije nimalo lagan, govori nam Boris Varžak, koji je posao preuzeo od oca. “Za početak, potrebno je pregršt znanja i iskustva. Na kvalitetu meda u košnici utječe i pčelar, koji procjenjuje, primjerice, kada je spreman za vrcanje. Proces nastanka meda u košnicama je čudesan - fascinantan je način na koji pčele sakupljaju, obrađuju, skladište i čuvaju med”, navodi.

Kvaliteta prije svega

Teško je ne diviti se pčelarima, posebno onima koji paze da je svaki korak do najviše kvalitete ispoštovan, a gotovo je sasvim nemoguće ostati ravnodušan prema medu kao namirnici. Koliko god su fascinantne pčele, još je fascinantnija svestranost meda. Koristi se u brojnim industrijama, od farmacije, preko gastronomije i slastičarstva, a potom je tu i apiterapija kao područje samo za sebe. Obrt Varžak svoje poslovanje temelji na proizvodnji vrhunskog meda koji netaknut donosi svojim kupcima i njihovim obiteljima.

Partner koji znači sigurnost

Med Varžak može se pronaći u cijeloj Hrvatskoj zahvaljujući njihovoj suradnji s kompanijom SPAR Hrvatska, koja je započela dolaskom SPAR-a u Hrvatsku i otvorenjem prvog hipermarketa INTERSPAR u Zadru. Obitelj Varžak ističe i da je izuzetno zadovoljna tom suradnjom. Najveći benefit partnerstva s tako velikim trgovačkim lancem sa širokom i razgranatom distribucijskom mrežom diljem zemlje ističu s lakoćom: “Sigurnost. To je najvažnije za svakog dobavljača, a mi taj osjećaj, zahvaljujući SPAR-u imamo od samih početaka. Posebno smo ponosni što i mi rastemo kako raste SPAR”, poručuje Boris Varžak.

Zašto se ništa ne prikazuje?

Osim pčelarstva Varžak, velik je udio hrvatskih dobavljača u ukupnom prehrambenom asortimanu SPAR-a, što pokazuje koliko je posvećen hrvatskoj kvaliteti, domaćoj proizvodnji i razvoju lokalnog gospodarstva. Kampanjom "Da, domaće je!" SPAR kontinuirano okuplja proizvođače iz cijele Hrvatske i pomaže im plasirati svoje proizvode diljem zemlje i na inozemnim tržištima na kojima posluje.