Smrznuto – s minusa na tanjur

Svježe povrće treba potrošiti u roku od dan, dva, a povrće koje je smrznuto postupkom brzog smrzavanja čuva svoje dobre strane više mjeseci. Primjerice, mahune nakon 16 dana od branja gube 45 posto svojih nutrijenata, a u samo 24 sata izgube 40 posto vitamina C. Slične stvari događaju se i sa svježom brokulom, cvjetačom, graškom i mrkvom.

Više hranjivih sastojaka

Zvuči nevjerojatno, ali smrznuto povrće često sadrži više hranjivih sastojaka nego svježe ubrane namirnice. Razlog je što je povrće smrznuto odmah nakon branja pa tako zadržava više hranjivih sastojaka. Jedno britansko istraživanje pokazala je da zamrznuta cvjetača ima više razine vitamina C i luteina i četiri puta više beta karotena, dok svježa ima više polifenola. Smrznute mrkve imaju tri puta više luteina, dvostruko više beta karotena te nešto više vitamina C i polifenola.

Brzo zamrzavanje je ključno

Tajna je u postupku. Brza metoda zamrzavanja stvara sitne kristale koji ne razaraju strukturu stanica pa membrane ostaju cjelovite. Možemo reći da iz ploda ništa ne bježi. Razlika je i u postupku. Kad zamrzavamo povrće kod kuće trebamo znati postupak, ali i koje je voće i povrće dobro zamrznuti. Tu je grašak koji je sezonski kratko dostupan. Idealan je za zamrzavanje jer ne gubi sastav, konzistenciju ni okus. Isto je i s tamnim bobičastim voćem koje dobro podnosi smrzavanje, što recimo nije slučaj s jagodama. 

Za brze obroke

Dobro je znati i da velike količine vode i dugo kuhanje povrću otimaju vrijednosti. Stoga bilo svježe, bilo obrađeno povrće pripremajte kuhanjem na pari. Smrznuto povrće i voće zato uvedite u vaše jelovnike jer će doprinijeti pravilnoj i raznolikoj prehrani, osobito kad se zaželite namirnice koje nema na tržnicama, ali ima u hladnjacima. Naravno, uštedjet ćete i vrijeme i novac te brzo pripremiti fini obrok kojem će se svi veseliti, a vi ćete dobiti same pohvale.