Savršeno kuhana jaja

Omiljeni doručak većine nas zasigurno su kuhana jaja. Puna nutrijenata koji nam daju sve što nam je potrebno za cjelodnevne obveze zasigurno je jedan od razloga zašto ih biramo upravo za početak dana. U samo jednom jajetu nalazi se oko 5 grama bjelančevina te oko 25 mg kalcija. Ova je namirnica dobar izvor željeza, folne kiseline, vitamina D i E, kao i kolina te luteina.

Reguliranje razine skuhanosti jaja

Skuhati jaje zna svatko. No znate li koliko ga trebate dugo termički obrađivati ako želite mekani ili kremasti žumanjak? Za početak, jaja ćete najlakše skuhati ako ih ubacite u ključalu vodu, a potom smanjite plamen. Na taj ćete način najlakše regulirati razinu skuhanosti. Kako biste izbjegli pucanje ljuske, u vodu prije kuhanja ubacite prstohvat soli. Pomoći će vam i ako ih izvadite iz hladnjaka dvadesetak minuta prije kuhanja kako bi njihova ljuska došla na sobnu temperaturu.

Koliko minuta?

Za slabo kuhana jaja s tekućim žumanjkom kuhajte ih 4 do 5 minuta. Nešto čvršći, ali ipak još relativno tekući žumanjak dobit ćete kuhanjem oko 6 minuta. Za gotovo kuhan, kremasti žumanjak jaje kuhajte 7 do 8 minuta, a tvrdo kuhano jaje gotovo je nakon 10 do 12 minuta. Nakon što postignete željenu razinu termičke obrade, odmah ih prebacite u hladnu vodu kako biste izbjegli daljnje kuhanje i zadržali savršenu teksturu. Kuhana jaja u hladnjaku možete čuvati do tjedan dana.