Jeste li znali da u Hrvatskoj postoji najveći proizvođač čaja na ovim prostorima? Ovo je njihova priča, a otkrivamo i gdje pronaći njihove proizvode

Osjećaj da smo jedno od poduzeća koje je uspjelo opstati ovoliko vremena na tržištu, kao i da uspješno nastavljamo obiteljski posao, zaista je fantastičan – riječi su to kojima priču o 25-godišnjoj tradiciji tvrtke Agristar započinje Filip Kurbanović. 

“Čaj je u obitelji već dugo. Posao je započeo moj otac 1995. godine, kao izvoznik ljekovitog bilja. Već 2001. krenuli smo i s proizvodnjom i našom robnom markom, a nakon toga smo počeli raditi i za druge robne marke. Razvijali smo se postepeno od malog biznisa do tvrtke koja danas ima 30-ak zaposlenih. Ponekad imamo i potreba za većim kapacitetima radnika, ovisno o sezoni”, dodaje Filip, koji biznis s istoka Hrvatske vodi u nove uspjehe. 

Ova osječka tvrtka, točnije iz Višnjevca danas je jedan od najvećih proizvođača čaja u Hrvatskoj. U proizvodne procese još uvijek su aktivno uključeni svi članovi obitelji - otac i majka Kurbanović kao pokretači biznisa, zatim sinovi i snaha. 

I mora da je pravo zadovoljstvo, a toliko puta je to istaknuo i otac Tomislav Kurbanović, gledati kako mlađe generacije rado nastavljaju posao. 

“Posao je zanimljiv jer radiš sa sirovinom koja pomaže ljudima. Što se tiče okusa koje imamo u ponudi, osluškujemo potrebe tržišta. Potražnja u tome igra veliku ulogu, ali i praćenje trendova. Nastojimo svoju ponudu oplemenjivati novim okusima i njihovim kombinacijama. Gosti smo i na svjetskim konvencijama u industriji čaja, kao što je sajam BioFach posvećen ekološkom bilju koji se održava u Nürnbergu. Takvi susreti su nam od iznimne koristi za razmjenu informacija, znanja i vještina s kolegama”, otkriva Filip. 

Njihove proizvode moguće je pronaći i na policama SPAR I INTERSPAR trgovina, a među najpopularnijim čajevima svakako je kamilica. “Sredinom ožujka kamilica počinje rasti. Cvjeta u travnju, a puni cvat postiže u svibnju. Tada možete proći poljima koja će se bijeliti od cvjetova. Nakon toga se kamilica bere, a vi onda već u srpnju imate našu kamilicu na policama trgovina”, pojašnjava. 

S hrvatskih polja im još pristižu i komorač, kadulja, matičnjak, menta i desetak drugih vrsta. “Polja su u Podravini, a dio njih i u Slavoniji. Proizvodnja i izvoz čajeva bili su naš temeljni posao, a danas smo ostali samo na proizvođačkom dijelu”, navodi Filip Kurbanović. Osim kamilice, među klasicima koje Agristar na tržište stavlja pod robnom markom SPAR-a su i šipak i šumsko voće, a uskoro će biti predstavljeni i novi okusi. 

Agristar pakira i vlastite mješavine čaja, nastale po originalnim recepturama. “U našem timu je i fitoterapeutkinja koja izvrsno poznaje ljekovita svojstva biljaka. Uz njeno stručno vodstvo osmišljavamo i nove rinfuzne mješavine”, kaže. Navodi i da pri kreiranju mješavina nije bitna samo funkcionalnost već i ugodan okus. U tom procesu testiraju se udjeli pojedine biljke kako bi se postigli idealni okus i miris do kojih se dolazi pomnim isprobavanjem i balansiranjem. “Sretni smo i zadovoljni kako se stvari odvijaju i voljeli bismo da tako ostane još dugo”, poručuje. 

Njihovi proizvodi su svoj put pronašli i do tržišta Italije, Njemačke, Austrije, Francuske i Mađarske. Za svoj trud i rad osvajaju i brojne nagrade, među kojima je Zlatna kuna za najuspješnije trgovačko društvo u županiji u kategoriji malih trgovačkih društava iz 2002., Best Buy Award u kategoriji biljnih čajeva koji blagotvorno djeluju na zdravlje, a najčešće se kupuju u ljekarnama iz 2013. te nagrada Superbrands Croatia’s Choice za kompletan proizvodni asortiman iz iste godine. 

Uz Agristar čajeve, police supermarketa SPAR i hipermarketa INTERSPAR pune su domaćih proizvoda. Veliki je udio hrvatskih dobavljača u ukupnom prehrambenom asortimanu SPAR-a što pokazuje koliko je SPAR posvećen hrvatskoj kvaliteti, domaćoj proizvodnji i razvoju lokalnog gospodarstva. Kampanjom "Da, domaće je!" SPAR kontinuirano okuplja proizvođače iz cijele Hrvatske i pomaže im plasirati svoje proizvode diljem zemlje i na inozemnim tržištima na kojima SPAR posluje.

Zašto se ništa ne prikazuje?