PAK CHOI - od Kine do cijelog svijeta

Poznat i kao bok choy i kineski kupus, pak choi porijeklom je iz Kine, a danas je osvojio gastronomije cijelog svijeta. Pripada skupini krstašica, zajedno s brokulom, prokulicama, keljom i drugima. Od njih se pak razlikuje po tome što ne formira glavicu, već ima samo stabljike s lišćem. Stabljika je bijele boje, dok su listovi tamnozeleni. Tekstura im je hrskava, a može se jesti svjež ili u raznim jelima.

Nutritivne vrijednosti

Kao i ostali pripadnici obitelji krstašica, pak choi obiluje brojnim vrijednim nutrijentima. Tako ćete konzumacijom ovog povrća u organizam unijeti proteine, vlakna, minerale željezo, kalcij, magnezij, fosfor, natrij, mangan, cink, selen, vitamine A, skupine B, C, K, antioksidanse, flavonoid kvercetin, beta-karoten. Pak choi osobito je dobar izvor vitamina C i K, pa ga svakako uključite u svoju prehranu.

Kako konzumirati Pak Choi

U azijskoj gastronomiji, pak choi neizostavan je sastojak. Mladi možete jesti i svjež, bez termičke obrade u salatama, sendvičima i slično. Onaj stariji najčešće
je dio sitr-fry mješavina i juha, ali pripremati se može na brojne druge načine. S obzirom na to da je brzo kuhan, na pripremu nećete potrošiti puno vremena. Želite li ravnomjernu razinu kuhanosti, odvojite listove od stapki pa ih u jelo dodajte pred kraj.

Cijeli pak choi možete pripremati i na pari, dovoljno će mu biti 3 do 6 minuta. Blanširanjem 2 do 4 minute zadržat će hrskavost, a osim u vodi možete ga blanširati i u temeljcu ili primjerice umaku od rajčice. Pečeni pok choi posebno je ukusan i bit će odličan prilog mesu. Dovoljno mu je 25 do 20 minuta, a posebnu pažnju posvetite začinima koji će mu dati još bolji okus. Dobro se slaže s čilijem, medom, umakom od soje, đumbirom i svježim češnjakom. Ovo povrće obvezno se nalazi i u kimchiju, kombinaciji fermentiranog povrća koja se fantastično slaže s azijskim jelima.