Višnje - ljetne bobice vitalnosti

Pravi je trenutak da se počastite sočnim višnjama i razbudite okusne pupoljke ljetnim aromama. Trenutačno im je sezona pa uživajte u svježima, ali zamrznite određenu zalihu koja će vam služiti i ostatak godine kad se zaželite kolača od višanja, ukusne štrudle, pite…

I u pitama i u koktelima

Višnje potječu iz sjeverne Indije i Irana. Mekše su, više okrugle i manje slađe od bliske konkurencije, trešanja. Kao i trešnje, imaju vrlo kratku sezonu. U svježem su obliku dostupne samo u lipnju i srpnju i zato ih je preporučljivo zamrznuti kako bi se mogle konzumirati tijekom cijele godine. Jedna od njihovih vrlina jest što u zamrznutom obliku ne gube na svojoj impresivnoj nutritivnoj vrijednosti. Za razliku od trešanja, višnje se znatno češće konzumiraju termički obrađene. Svježe ih je pak najbolje držati neoprane u hladnjaku i oprati netom prije jela. Razni recepti uključuju ovo voće, od juha, pita, osvježavajućih pića do džemova, kompota, likera i koktela… Baš svaka vrsta konzumacije ovog voća doprinosi vitalnosti i zdravlju!

Bogatstvo nutrijentima

U 100 g višnja krije se oko 50 kalorija. Poznato je da imaju malu energetsku vrijednost, ali visoku nutritivnu. Bogate su vodom, a siromašne masnoćama i potiču izbacivanje toksina iz organizma. Obiluju antioksidansima, dobar su izvor vitamina A i C, kalija, željeza, magnezija, folne kiseline… Višnje dobro djeluju na metabolizam i poboljšavaju rad probavnog sustava jer sadrže dijetalna vlakna. 

Iskoristite baš sve

Kad je o višnjama riječ, iskoristiti možete baš sve. Uz svjež i smrznut plod, jako su ukusne i sušene višnje. Peteljke se koriste kao čaj, a lišće za ljepotu. Sjemenke su najčešće koriste kao punjenje za jastuke ili kao oblozi.