Upoznajte kokosovo mlijeko

Sve veća popularnost egzotičnih jela u naše je kuhinje donijela i kokosovo mlijeko. Ako ga niste do sada koristili u pripremi jela, možda ste u nedoumici. No zato smo mi tu da otkrijemo sve tajne ove izvrsne namirnice. Kokosovo mlijeko na našim se policama najčešće može naći u konzervama, a na policama SPAR-a čeka vas ono s Vital potpisom

Kako se radi

Kokosovo mlijeko dolazi u dvije verzije, gustoj i rijetkoj. Obje se rade od mesa kokosova oraha koje se usitni i zatim prokuha ili potopi u vodu, a zatim procijedi kroz gazu. Kod izrade rijetke verzije, komadići koji su ostali u gazi ponovno se ispiru u vodi i cijede. Gusto kokosovo mlijeko koristi se u pripremi gustih umaka i
deserta, a rijetko za juhe i rijetke umake.

U konzervi se često odvoji tekući sloj koji je zapravo kokosovo vrhnje, a nešto je masnije od mlijeka. Njega isto tako možete iskoristiti u pripremi jela.

Nutritivne vrijednosti kokosova mlijeka

Kokosovo mlijeko pripada skupini visokokaloričnih namirnica s obzirom na to da sadrži dosta masnoća, kojih u jednoj šalici (270 g) sadrži 57 g. Zbog toga biste ovu
namirnicu trebali konzumirati najviše dva puta tjedno. Uz masti, nalazi se u kokosovu mlijeku i niz drugih nutrijenata. Tako sadrži vitamine B1, B3, B5, B6, C, E, vlakna, minerale magnezij, željezo, fosfor, bakar, kalcij, natrij i selen.

Kokosovo mlijeko ne sadrži laktozu pa je odlična zamjena onima alergičnima na ovaj sastojak ili jednostavno izbjegavaju mlijeko životinjskog porijekla.

U raznim jelima

Iako se najčešće koristi u curryjima kojima daje posebnu teksturu i okus, kokosovo mlijeko može se naći u brojim drugim jelima. Dio mlijeka u žitaricama zamijenite
ovim napitkom, dodajte ga u smoothieje, deserte s rižom, juhe, zobene kaše,
pilave
, razne druge deserte. Mogućnosti pripreme jela s kokosovim mlijekom
neograničene se. Kod pripreme slanih jela poput curryja i slično pripazite da koristite nezaslađeno kokosovo mlijeko. U desertima možete koristiti zaslađeno, ali onda pripazite na količinu ostalog šećera.

 

* Sve informacije u članku su informativnog karaktera.