Goruščica

Bez nje nema dobrog senfa

Neizostavni dio svih vrsta senfova, sjeme gorušice je već stoljećima nezaobilazan sastojak raznih umaka. Otkrijte sve o njoj. 

Englezi je zovu mustard, što bi na prijevodu s latinskog korijena značilo „pakleni mošt“ jer su se sjemenke gorušice drobile u moštu oslobađajući svoju jaku aromu. Ovisno o vrsti, razlikujemo bijelu, crnu i smeđu gorušicu. Pripada skupini krstašica, jednogodišnja je biljka koja porijeklo vuče sa Sredozemlja, a danas se uzgaja u cijelom svijetu. Najčešće se upotrebljava smeđa gorušica koja je nešto slabijeg okusa od crne i koristi se kod izrade dijon senfa. Da bi se postigao najjači okus gorušice, ona se miješa s hladnom vodom i ostavi 15 minuta da se namače.  

Usitnite za aromu

Sjemenka gorušice sama po sebi nema miris, on se oslobađa tek mljevenjem ili miješanjem s vodom ili nekom drugom tekućinom. Usitnjeno sjeme ima opor miris, dok se kuhanjem otpušta zemljana, ljuta aroma. Gorušica se usitnjena može koristiti kao začin ili kao sastojak senfa, a nezaobilazna je i u BBQ umaku. Gorušica se kod pripreme senfa može miješati sa začinskim biljem, voćem ili povrćem i na taj način dobivamo senf sa začinima koji je sve popularniji u kuhinjama diljem svijeta. 

Nutritivne vrijednosti

Gorušica je niskokalorična namirnica, ima tek 31 kaloriju u 100 grama, a sadrži i bjelančevine, masti u ugljikohidrate. Sjemenske gorušice izvor su i drugih nutrijenata poput željeza, magnezija, cinka, mangana, kalcija, niacina i dijetalnih vlakana, selena i omega-3 masnih kiselina.

Svejedno je koristite li gorušicu u prahu ili zrnu, čuvajte ju u dobro zatvorenoj posudi na suhom, tamnom i hladnom mjestu.